W tym celu, pod kierunkiem nauczycieli języka polskiego i pań pracujących w szkolnej bibliotece, w kwietniu zostały zorganizowane Szkolne Dni Poezji, którym przyświecało motto: „Liryka, liryka tkliwa dynamika” zaczerpnięte z utworu Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.
Zadaniem każdego ucznia było wybranie jednego wiersza i przygotowanie jego prezentacji na forum klasy z wykorzystaniem dowolnych technik i konwencji artystycznych. Można było zatem przygotować na przykład recytację, śpiew, czytanie, z towarzyszeniem rekwizytu, muzyki, prezentacji multimedialnej, tła, kostiumu, gry aktorskiej. Uczniowie mogli utwór opracować samodzielnie lub w zespole. Dzięki temu na lekcjach, podczas których zaprezentowane zostały artystyczne opracowania wierszy, poezja niejako ożyła, ukazała swą uniwersalność, plastyczność, piękno i nieśmiertelność.
Najlepsze interpretacje uczniowskie ujawniły wiele nieznanych dotąd talentów. Cechowała je kreatywność, dojrzałość, odpowiedzialność za każdy element swego miniwystępu. Niektórzy wykazali się nie tylko inwencją twórczą, ale ogromną wrażliwością w odbiorze tekstów poetyckich.
Nie wszystkim się to jednak udało. Wielu uczniom niestety zabrakło pomysłowości, odwagi, zdolności interpretacyjnych, a przede wszystkim chęci do podjęcia wyzwania i wykonania ciekawej, inspirującej pracy z tekstem literackim. Być może jednak w przyszłości wezmą przykład z tych, którzy odpowiedzialnie i rzetelnie podchodzą do wykonania każdego zadania, wkładając we wszystko dużo serca.
Najlepsze artystyczne opracowania wierszy zostały nagrodzone celującymi i bardzo dobrymi ocenami z języka polskiego. Ich autorzy wezmą też udział w wieczorze poezji i otrzymają nagrody książkowe ufundowane przez dyrekcję naszej szkoły.
Żywimy nadzieję, że Szkolne Dni Poezji pozytywnie wpłynęły na rozwijanie wrażliwości i wyobraźni uczniów, jak również doskonalenie analizy i interpretacji utworów poetyckich. Dla wielu stały się ciekawym doświadczeniem, próbą własnych sił w opracowaniu artystycznym wiersza, okazją do integracji z kolegami i koleżankami z klasy oraz konfrontowania talentów i umiejętności.