poniedziałek, 12 grudzień 2022 10:22

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

W dniach 8-10 grudnia uczniowie naszej szkoły w ramach projektu „Poznaj Polskę” uczestniczyli w wycieczce do  Torunia.

Opiekunami wycieczki byli: p. Agnieszka Gaczkowska, p. Wojciech Włostowski i p. Leszek Pietrzykowski. W czwartek późnym popołudniem młodzież dotarła autokarem do Torunia.  Zamieszkaliśmy w hotelu „Przystanek”, w którym również zjedliśmy obiadokolację. Po posiłku wyruszyliśmy na spacer na toruńską starówkę. Toruński Rynek Staromiejski i Rynek Nowomiejski z uwagi na ich historyczną wartość i piękno wpisano na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO.  Stare miasto przyozdobione świątecznie prezentowało się imponująco.  W piątek zaś udaliśmy się do Muzeum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika  w Toruniu, znajdującym się w budynku Collegium Maximum. Obejrzeliśmy jedną z auli uniwersytetu, w której znajdują się portrety rektorów uczelni. Obejrzeliśmy również wystawę malarstwa współczesnego. Następnym punktem wycieczki był Dom Mikołaja Kopernika, w którym zobaczyliśmy m. in. pokoje z zachowanym starym umeblowaniem, różne stare przyrządy astronomiczne oraz wystawy związane z astronomią.  Po opuszczeniu Domu Mikołaja Kopernika spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po starówce. Weszliśmy m. in. do katedry świętych Janów i dworu Artusa. Podeszliśmy również pod  toruńską krzywą wieżę. Sobota była ostatnim dniem wycieczki. Po śniadaniu pojechaliśmy do galerii handlowej „Toruń Plaza” na przedświąteczne zakupy. Po obiedzie wyruszyliśmy w podróż powrotną do Ciechanowca. Po drodze zatrzymaliśmy się w Wyszkowie, gdzie zjedliśmy posiłek w restauracji McDonalds.