czwartek, 16 grudzień 2021 13:32

Wycieczka klas wojskowych do Torunia i Bydgoszczy w dniach 10-13 grudnia 2021r. zrealizowana w ramach przedsięwzięcia "Poznaj Polskę".

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Dzień pierwszy i drugi (10 i 11 grudnia 2021r.): Toruń

10 grudnia uczniowie naszych klas wojskowych rozpoczęli wyjazd do Bydgoszczy i Torunia.

Wraz z rozpoczęciem podróży Nasi uczniowie poznali plan wyjazdu, który obfitował zarówno w zwiedzanie interesujących miejsc, jak i czas, który mogli przeznaczyć według własnego uznania.

Zostaliśmy zakwaterowani w Hotelu Stacja Toruń. Znajduje się on zarówno bardzo blisko dworca Kolejowego Toruń Miasto oraz Starego Miasta.

W sobotę mieliśmy okazję poznać życie Mikołaja Kopernika. W Domu naszego najwybitniejszego astronoma uczniowie mieli okazję zobaczyć i skorzystać z instrumentów astronomicznych z czasów Kopernika. Ważną częścią wystawy była sala przedstawiająca kwestię wpisania prac Mikołaj Kopernika na listę Indeksu Ksiąg Zakazanych. Nie obyło się bez wspólnego zdjęcia przed kamienicą, która uznawana jest za miejsce urodzin Mikołaja Kopernika.

Po zwiedzaniu mogliśmy kupić znane na cały kraj Toruńskie Pierniki.
Tego samego dnia nasi uczniowie poznali historię Starego Miasta w Toruniu. Pani przewodnik nie tylko oprowadziła Nas po historycznych miejscach, ale przede wszystkim przedstawiła Nam dzieje miasta. Uczniowie zobaczyli między innymi ruiny zamku krzyżackiego oraz Krzywa Wieżę.

Dzień zakończyliśmy wspólnym wyjściem na jarmark świąteczny, który odbywa się na Rynku Staromiejskim.

Dzień trzeci (12 grudnia 2021r.): Bydgoszcz

Trzeci dzień naszego wyjazdu upłynął nam na zwiedzaniu drugiej ze stolic województwa kujawsko-pomorskiego – Bydgoszczy.

Wycieczkę zaczęliśmy w jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w mieście – Muzeum Kanału Bydgoskiego. Nasza wizyta pozwoliła na poznanie historii nie tylko samego kanału, ale przed wszystkim rozwoju miasta. Poznaliśmy wpływ połączenia Wisły i Odry za pośrednictwem kanału dla społeczności lokalnej oraz całego kraju. Najciekawszym elementem oprowadzenie było poznanie zasady działania jedynej na świecie śluzy trapezowej.

W jednej z udostępnionych sal znalazły się miniatury statków żeglugi śródlądowej, które pływały na terenie Bydgoszczy.

Po wizycie na własne oczy poznaliśmy Kanał Bydgoski oglądając zachowane do dnia dzisiejszego śluzy wodne.

Druga część naszego pobytu, po przerwie na czas wolny, była związana z oprowadzeniem po starym mieście w Bydgoszczy. Trasa, która przeszliśmy obfitowała zarówno w zabytki (np. zabytkowe spichlerze, Rybi Rynek) oraz miejsca warte uwagi (np. Wyspa Młyńska). Pan przewodnik przybliżyła nam dzieje miasta, zwracając uwagę na jego wiele symboli np. łuczniczka. Nasz spacer zakończyliśmy na jarmarku bożonarodzeniowym w którym mogliśmy napić się ciepłej herbaty i spróbować świątecznych przysmaków.